
Superior X-Road Comp GR Gloss olive chrome, Gravelsykkel
Lekker og prisgunstig gravelbike med aluminiumsramme! Forseggjort, stilig gravelsykkel med komponenter av høy kvalitet. Å tråkke seg gjennom skogen, eller fjellet på denne er som en drøm!
- Stilren, klassisk aluminiumsramme
- Komplett Shimano GRX 1x10 girgruppe
- Shimano hydrauliske skivebremser
Superior X-ROAD, der X står for den ukjente faktoren. Dette er ikke en vanlig landeveissykkel, men en allsidig sykkel som takler hvilken som helst vei! Rask og aerodynamisk for KOM-jaging og bruddforsøk på asfalten. Komfortabel for langturene, og god plass til dekk med både volum og knaster nok for eventyrturen der du ikke helt vet hvilket underlag du ender opp med å sykle på. Denne gravelsykkelen fikser både asfalt, grus og lett sti. Pendling, langtur, trening eller en cyclocross-konkurranse er ikke noe problem for X-Road Comp!
- Stilren, klassisk aluminiumsramme
- Komplett Shimano GRX 1x10 girgruppe
- Shimano hydrauliske skivebremser
Shimano GRX drivverk
X-Road Comp er minst like stilig som sin storebror i carbon; X-Road Team Comp, men naturligvis rimeligere priset. Denne grusraceren har en 10-delt Shimano GRX girgruppe. GRX girgruppa er spesiallaget for gravelsykler. Dette gir bakskiftere som takler større kassetter enn vanlige landeveiskassetter, samt kløtsj-funksjonen vi kjenner fra terrengsyklene. Kløtsjen minimerer ulyd og rakling i kjedet når man sykler på ujevnt underlag, samt at den er med på å holde kjedet på plass. Bremsehendlene har antiskli-mønster og er klargjort for integrering av hendel for hev-/senkepinne.
Allsidig aluminiumsramme
Ramma, i trippel-buttet aluminium, har innveding kabelføring og er klargjort med festepunkter for skjermer foran og bak. Det er praktisk for en sykkel som fint kan brukes til alle årstider.
Se test på Landevei.no
Landevei har testet Superior X-Road Elite, som er et lite hakk dyrere enn X-Road Comp, og gitt den meget god omtale. De skriver: "Superior X-Road Elite kan fungere som blandeveissykkel, langturracer, gravelsykkel, pendler eller vintersykkel. Et av årets beste sykkelkjøp?" og "Er du i markedet for sykkel med bukkestyre og ønsker én sykkel som kan fungere til det aller meste er Superior X-Road Elite en sykkel du bør se på." Les testen på landevei.no
Superior - #ALWAYSRACE
Superior er kanskje Europas raskest voksende sykkelmerke og produserer gode sykler i alle kategorier, og spesielt innenfor terrengsykling. Med mottoet #ALWAYSRACE viser de at de at de alltid vil være med og alltid vil levere. Superior har markert seg kraftig i verdenscupen i terrengsykkel, men lager selfølgelig sykler for både landevei og grus også. Vårt eget sykkellag Birk Sport Racing kommer også til å bruke sykler fra Superior i år.
Leveres uten pedaler
Til info, denne modellen blir levert uten pedaler fordi mange kunder vil velge selv hva slags pedal de vil bruke. Sjekk ut våre pedaler her eller i tilbehør-fanen der vi har lagt pedaler som passer bra til denne modellen.
Ramme | Alu X6 Ultralite X-Road Race, Disc Brake Flat mount, Inner cable routing, mudguards ready |
Gaffel | X-Road Elite 28", Carbon/alloy rigid, Ahead 1-1/8x1.5", 12x100mm axle |
Krank | SHIMANO GRX FC-RX600, 40T |
Kranklager | BB BSA 68mm |
Gir-/bremsehendler | SHIMANO GRX ST-RX400 |
Bakgir |
SHIMANO GRX RD-RX400 Shadow Plus
|
Kassett |
SHIMANO CS-M4100-10, 11-42T
|
Kjede | KMC X10 |
Nav | SHIMANO HB-RS470, 28H, CENTER LOCK, 12x100mm THRU Type AXLE / SHIMANO FH-RS470, 28H, CENTER LOCK, 12x142mm THRU Type AXLE |
Eiker | Sapim Race, Stainless Black |
Felgringer | Stars J20SR, 28H |
Dekk | Schwalbe G-One Allround RaceGuard,700x38C |
Bremser | SHIMANO GRX BR-RX400, hydraulic disc brake |
Styrelager | FSA Orbit C-40 No.42/ACB, 1-1/8“x1.5“ |
Styre | ONE1 X-Race Aero, 16° flared, 70mm reach, 31.8mm |
Stem | ONE1 Race RAS-D62938 Alloy, 31.8mm, -8° |
Styretape | Velo VLF-8111 |
Sete | Fizik Aliante R5 |
Setepinne | ONE1 Race Alloy, SP C255, 27.2mm |
Vekt | Ikke oppgitt |
FRAME SIZE | 52 CM (S) | 54 CM (M) | 56 CM (L) | 58 CM (XL) |
WHEEL SIZE | 28 | 28 | 28 | 28 |
A / SEAT TUBE LENGTH (MM) | 490 | 510 | 530 | 550 |
C / SEAT TUBE ANGLE (DEGREE) | 73.8 | 73.5 | 73 | 73 |
B / EFFECTIVE TOP TUBE LENGTH (MM) | 530 | 540 | 570 | 590 |
R / REACH (MM) | 367 | 371 | 384 | 401 |
S / STACK HEIGHT (MM) | 558 | 569 | 606 | 616 |
G / HEAD TUBE LENGTH (MM) | 135 | 145 | 180 | 190 |
D / HEAD TUBE ANGLE (DEGREE) | 71.5 | 72 | 73 | 73 |
E / CHAINSTAY LENGTH (MM) | 420 | 420 | 420 | 420 |
BBD / BB DROP (MM) | 70 | 70 | 70 | 70 |
F / WHEELBASE (MM) | 992 | 989 | 1009 | 1029 |
HANDLEBAR WIDTH (MM) | 420 | 420 | 440 | 440 |
STEM LENGTH (MM) | 80 | 90 | 100 | 110 |
CRANK LENGTH (MM) | 172.5 | 172.5 | 175 | 175 |
SEAT POST LENGTH (MM) | 350 | 350 | 350 | 350 |